KDO MI TADY PORADÍ?


Vaše jméno (přezdívka): *
Váš e-mail:
Text otázky/ odpovědi: *

Kronika.sk - kniha návštev
http://www.abraka.cz

10781 návštěv

Napiš otázku nebo odpověď

|<< << <
1/36
> >> >>|



Jméno (přezdívka): Mgr. Petr Hromada

Otázka/ odpověď: Lukáši,
svoji odpověď Vám zasílám také e-mailem a pokud mi poskytnete podrobnější informace budu reagovat konkrétněji (mailem).
Streda 21. 03. 2007 o 20:02:36 # 491475

Jméno (přezdívka): Mgr. Petr Hromada

Otázka/ odpověď: Lukáši,
mít ve svém okolí člověka závislého na drogách je velmi těžké, zvláště je-li to někdo na kom nám záleží. Tak jako jeho nemoc má svůj vývoj, tak se také vyvíjí postoje jeho rodiny a přátel k němu. Od popírání a přehlížení problému, snahy mu chaoticky pomoci až po jeho zavržení či osobní antipatie.
Pokud je uživatel drog plnoletý, tak je velmi málo možností jak mu pomoci proti jeho vůli (a ty které jsou k dispozici nepatří k nejúčinnějším - jak jste se sami asi právě přesvědčili). Obecně platí, že je nejlepší, když rodina a přátelé zaujmou racionální přístup: vezmou jeho užívání drog na vědomí, nenechají si od něj ubližovat a škodit (ani po psychické stránce)a nepodporují ho v jeho způsbu života. Dobré je také nechat něco jako "pootevřené dveře" - patříš k nám a ještě nás budeš potřebovat.
Samotný závislý své užívání drog zpočátku nevnímá jako problém (naopak je mu to příjemné)a je schopen si jej připustit až na něj začnou dopadat negativní důsledky: psychické problémy, finační problémy, ztráta práce (školy), bydlení, trestní stíhání, nemoci .... Připustí-li si problém je obvykle přístupný uvažovat o jeho řešení - léčbě. A teprve zde vzniká prostor pro efektivní pomoc jeho rodiny a známých (při zařizování, nástupu, v jejím průběhu a hlavně po skončení).
Konkrétní rady Vám zde nemohu poskytnout, protože neznám podrobně situaci.
Streda 21. 03. 2007 o 20:00:16 # 491470

Jméno (přezdívka): Lukáš

Otázka/ odpověď: Dobrý den, chtěl bych získat díky vašemu webu odpověďi na mé otázky. Nevím jak bych začal, možná tím, že se na vaší poradnu obracím jako člověk který chce někomu pomoct, jde o bratra mé přítelkyně. Dokázal bych se tu hodně rozepsat, ale raději bych některé podrobnosti probral přes e-mail. To na co se chci zeptat, je, co mohu udělat já, přítelkyně, nebo jeho matka, pro člověka o kterém víme, že má halucinace, trpí duševními chorobami, to vše díky drogám které má za sebou, a drogám kterými se právě "vyživuje". Už v minulosti strávil pár týdnů v psychiatrické nemocnic, kde se vždy na nějakou dobu od drog vzdálil, jenže se k nim opět vrátil, je to mladý kluk, je mu teprve 19 let, jeho matka neuspěla ani u soudu s tím že ho chtěla zbavit svéprávnosti, prostě hledáme cestu kterou bysme ho dostali nuceně do léčebny, aby se drog už nedotkl, je z něho opravdu troska, člověk se k němu bojí přiblížit. Dřív čichal i k perníku a pak si ho i píchal,z toho je venku, teď si vypatlává mozek čicháním toluenu, vydrží to i celý dny, hulí trávu a kdo ví co ještě... děkuji za odpověď.
Streda 21. 03. 2007 o 11:36:44 # 490923

Jméno (přezdívka): Jum

Otázka/ odpověď: Paní Cassio,
jedná se o velice nepředvídatelnou trojkombinaci, kdy nelze určit jednoznačné příznaky, účinky a následky. Nepochybuji však, že to na synovi poznáte. Ve věci zorniček by mohly být silně rozšířené. Také by pod vlivem zmíněné kombinace měl mít problém dlouho usnout a pak prospat celý den. Předpokládal bych dezorientaci, zmatenost a nepředvídatelnost v chování, ale je to velice individuální. Doporučoval bych syna informovat o rizicích (odborná literatura nebo garantované internetové zdroje, ale ideální by bylo individuální posouzení odborníka) a to znamená přimět syna k návštěvě kontaktního zařízení. Také vy se můžete obrátit na nejbližší kontaktní centrum, kde by vás měli instruovat, jak byste ve vašem případě mohla postupovat. Poskytované služby by měly být anonymní a zdarma.
Nedeľa 18. 03. 2007 o 22:39:37 # 486975

Jméno (přezdívka): cassia

Otázka/ odpověď: Dobry den, potrebovala bych vedet jake ucinky ma alkohol+marihuana+pervitin vse dohromady, a jake jsou znaky-napr.rozsirene zornicky apod.Dekuji, matka drogove zavisleho syna.
Piatok 16. 03. 2007 o 08:55:53 # 483952

Jméno (přezdívka): Jum

Otázka/ odpověď: Jájo, nezodpovědnost vůči příteli si svým způsobem přiznáváš. Zakazovat jsi mu nic nemusela, člověk se rozhoduje sám za sebe, ale mohla jsi přítele informovat o velkých rizicích, které se s užíváním drog pojí. Hepatitis B by bylo možné vzhledem ke krátkému času asi vyloučit, ale tím spíš doporučuji návštěvu lékaře, protože jak popisuješ bouřlivou reakci, může se jednat o cokoliv a to závažného! vhledem k nemocnému srdci a problémům s krví. Přítel se nemusí obávat, že by jej lékař poslal pryč. Měl by navštívit svého obvodního lékaře, který má jeho zdravotní dokumentaci. U svého lékaře by měl vyjít s pravdou ven (nemusí uvádět, jak přišel k pervitinu,což je vedlejší), a také se nemusí ze strany lékaře obávat společenských následků. Teď máš příležitost, jak svému příteli pomoct a podpořit jej v rozhodnutí navštívit lékaře a aby už neopakoval riskantní experiment. Tobě by to pak také mohlo dát důvod k zamyšlení nad sebou samou, pokud váš vztah bereš vážně. Stojí to za to.
Nedeľa 11. 03. 2007 o 23:53:03 # 476874

Jméno (přezdívka): Jája

Otázka/ odpověď: Mám strach o přítele, poznali jsme se teprve nedávno..beru pervitin už delší dobu a po čase sem přišla na to že šnupání mi nic neříka...takže sem si začala píchat, před partnerem nechci mít tajnosti...řekla jsem mu to, po nějaké době to partner chtěl taky.....nemohla sem mu nic zakázat....po druhé dávce mi řekl že je nemocný na srdce, problémy z krví a ještě další wěci je toho dost...chtěla jsem se na to vy...ale je to silnější než já, bez toho to nejse já. Nějaký čas byl wše okej..wčera jsme povídali a najedou se přítel začal škrábat po celém těle, zdálo se mi to jako nějaký záchvat, poté mu zčervenal krk, obličej měl barvu červenou se žlutýmy fleky a po celém těle mu naskákali pupínky-velikosti komářího štípnutí......klepal se ,(ten wečer jsme si dali wětší dávku), šli jsme se projít a asi po hodině dostal zpět svou barvu a wše bylo ok. Dalo by se říct....Mohla by to být hepatitýda B nebo jaká to je? Četla jsem to na internetu příznaky odpovídají........nevím co mám dělat........nechápu jaktože i přesto že sem wěděla že není zdrav sem to nezastavila a nechala ho si to píchnout......nenávidim se za to, mám chut utíct,ale nemůžu ho v tom přece nechat..Mám jít s ním do nemocnice na vyšetření, Nepošlou nás pryč? Protože jsme fetáci? Stejně mám pocit že to nezvládnu...ted tu leží vedle mě-spí....mám strach............M
Nedeľa 11. 03. 2007 o 12:00:10 # 476229

Jméno (přezdívka): Roman

Otázka/ odpověď: Koukám, adresář na horizontální nabídce:
AP Rodičovská skupina Modrá spirála naděje, o.s. Modrá spirála naděje, J. Bendy 6, 370 05, České Budějovice, Mgr. Eva Svobodová
604 959 895
Ambulantní léčebné a doléčovací centrum pro drogovou závislost
o.s. Therapeutica, Riegrova 19, 370 01, České Budějovice, Bc. Monika Kozelová, 603 316 610, therapeutica@seznam.cz
TP, KC, AP, Kontaktní a doléčovací centrum, o.s. Háječek
F.A. Gerstnera 2, 370 01,
České Budějovice, Dr. Kvetoslava Kotrbová, 386 350 169,
kcentrum.cb@seznam.cz
Streda 07. 03. 2007 o 00:22:33 # 470263

Jméno (přezdívka): niky

Otázka/ odpověď: Nevíte o nějakem protidrogovém centru v českých budějiovicích?
Utorok 06. 03. 2007 o 21:43:19 # 470105

Jméno (přezdívka): jum

Otázka/ odpověď: Nany, svěřila se ti kamarádka, co ji dostalo na dno? Souvisí to nějak s drogami?
Nedeľa 25. 02. 2007 o 22:42:25 # 461660

|<< << <
1/36
> >> >>|